با صدای بسته شدنِ در حیاط پشتِ سرم، دست می‌کنم و چترِ مِشکیم رو باز می‌کنم بالای سَرَم؛ وقتی از اَمن شُدنِ خیس نشدن‌هامون مطمئن شدم، دست دراز می‌کنم سمت دست‌های کوچولوی گُل پسرم؛ اون‌روز برعکس همیشه خیلی آروم به نظر می‌اومد، البته گه‌گاهی پیش می‌اومد که تا این اندازه مثل آدم بزرگا رفتار کنه و این یک پوینت مثبت بود برای من که با اعصابِ راحت ببرمش بیرون و یک دوری بهش بدم. با اینکه آب زیادی کف خیابون رو گرفته بود ولی ترجیح دادم به جای بَغل‌کردن، دستاشو بگیرم تا یاد بگیره دنیا چقدر با آدماش جدیه و حتی زمینِ خیسم با کسی شوخی نداره! آروم‌آروم با هم قدم برمی‌داشتیم و اون با پاهای کوچیکش شِلِپ‌شِلِپ روی کفِ خیسِ آسفالت قدم برمی‌داشت و قشنگ بودن یک روز بارونی رو عجیب برام دل‌انگیز می‌کرد. بهش گفتم: به این بارون نگاه کن؛ قدیمیا می‌گفتن بارون رحمته و از سمت خدا نازل می‌شه، می‌گفتن بارون رحمته و گناه رو از وجود آدماش پاک می‌کنه، آدما رو جلاء می‌ده و وجود پاک به وجودشون هدیه می‌کنه، می‌گفتن بارون رحمتیه که لباس عافیت به بدن بنده‌هاش می‌پوشونه و زمین رو از هر زشتی پاک می‌کنه اما همیشه یادت باشه، حتی همین چیزِ خوب هم اگر از حد بنده‌هاش خارج بشه، دیگه خوب نیست، دیگه خواستنی نیست، دیگه مثل روزای اول قشنگ و تکرار نشدنی نیست.

بهش گفتم اونی که دیروز دیدی آفتاب بود، آفتابم مثل بارون خیلی برای زمین بافایده است؛ آفتاب اگر نباشه، نور نیست، اگر نباشه حیات نیست، اگر نباشه خیلی چیزا از هم گسسته می‌شه، ولی همین چیز پُرفایده هم اگر از حدِ بنده‌هاش خارج شه بازم جای اما و اگر برای بقیه می‌ذاره. همیشه یادت باشه که آدما موجوداتِ فوق‌العاده دَمدَمی هستن، اون‌ها خشکی رو ول می‌کنن و میان به سمت دریا، چون از وجود دریا بی‌بهره‌ان! ولی اون‌هایی که لبِ دریا زندگی می‌کنن، دریا رو ول می‌کنن و می‌رن به سمتِ کویر، چون دیدنِ کویر خیلی بیشتر از دریا براشون رویایی‌تره. 

یاد بگیر توی زندگیت که هیچ‌وقت بیش از اندازه واسه آدماش خوب نباشی؛ رحمت بیش از حد، حتی اگر از سمتِ خدا هم باشه، کفران به همراه داره و همین تفاوت‌ها باعث شده که ما آدما بتونیم بی‌شکایت به زندگیمون ادامه بدیم. فراموش نکن که خوبی هر چقدرم که خوب باشه، هر چقدرم که رویایی و قشنگ باشه، اگر از حدش بگذره، دیگه خوب نیست، دیگه خواستنی نیست، دیگه مثل روزای اول قشنگ و تکرار نشدنی نیست، تنها یک روزمرگی ساده است که بود و نبودش هیچ‌فرقی برای فردِ موردِ نظرت نداره. به قولِ یک دوستی: "داداشم، زیادی خوب نباش، داستان می‌شه."